Frissítve 2017.06.07.

Ajánlott útvonal: Budapest - Röszke - Belgrád - Thessaloniki - Keramoti
0 km  Budapest (M5 - M0 csomópont)
153 km  Röszke (magyar - szerb határ)
248 km  1. szerb fizetőkapu, csak a kártyát kell elvenni
312 km  2. szerb fizetőkapu, 320 dinár vagy 2,5 € autópályadíj
360 km  Belgrád utáni 3. kapu, de csak kártyát kell elvenni
451 km  Lapovó-i OMV benzinkút
558 km  Nisi OMV benzinkút
570 km  4. szerb fizetőkapu, itt kell a kártya, 800 dinár vagy 6,5 € autópályadíj
 593 km  5. szerb fizetőkapu, 210 dinár vagy 1,5 € autópályadíj
1199 km  2. fizetőkapu 2,4 Euró
1187 km  lehajtás az E90-ről Keramoti felé
1204 km  Keramoti kompkikötő

A távolság adatok az iGO alapján vannak feltüntetve.

A lenti térkép szabadon nagyítható. A fontosabb helyeket bejelöltük.

Szerbiában és Macedóniában az Euróban írt autópálya árak is ki vannak írva (tehát hivatalosan lehet fizetni Euróval), illetve lehet használni a bankkártyát is.
Macedóniában mindhárom kapunál 1,5 Eurót kérnek a személyautóra. Arra kell figyelni, hogy az 50 centesnél kisebb érmét nem fogadják el.

A térképre kattintva egy nagyobb kép lesz látható, ahol a fontosabb pontokat kinagyítottam. A zászlók a határokat, a fizetőkapukat (kivéve a macedóniai) és az OMV benzinkutat jelzik.
Röszkénél átérve az E75-ös úton haladunk, az úton először Belgrádban lesz egy kis "kurfli", ahol felhajtunk a Zágráb felől érkező autópályára, vagy haladunk tovább az elkerülőn. Az elekrülő vége még nem készült el teljesen, ezért a még épülő szakaszon dugók, torlódások lehetnek. Ajánlott a Belgrádon áthaladó autópályát használni. Ehhez ne a Nis kiírást kövessétek, hanem először a Zágráb - Belgrád, majd a Belgrág (repülőtér) feliratot.(Ajánlom mindenki figyelmébe Szekeres István - Stevie: Szerbián, Macedónián át Görögországba cikkét, itt képekkel is van illusztrálva.)

Belgrádon való áthaladás lehetőségei. Klikk a képekre a nagyításért!

Ha a repülőtér felé letérünk, akkor felérünk a Zágráb felől jövő (E70) autópályára. Ekkor már Thesszalonikiig nem kell letérnünk az útról. Belgrádot átszeli az autópálya, végén, miután átjutunk a hegyen, a hegy aljában csatlakozik az elkerülő út. Majd párszáz méterrel később következik a 3. kapu, ahol csak bilétát kell elvennünk. Itt kezdődik a szerb TV útifilmje, melyet azoknak, akik még nem jártak erre, érdemes megnézni.

A szerb SAT TV felvételei láthatók a videón, ami 2010-ben készült és a Belgrád-Thassos autós útvonal jellegzetes pontjait vették fel. Az eredeti film vágva és feliratozva van. (Forrás: http://www.rts.rs/page/tv/sr/story/20/RTS+1/716998/SAT.html)

A 4. fizetőkapu után, ahol leadjuk a bilétát és kifizetjük a 6,5 Eurós díjat, nem sokkal van még egy pont, ahol kicsit több figyelem kell. Ez a Nis előtti letérő, ahol el lehet menni Szófia felé. Ha Macedónia felé tartunk, akkor ne térjünk le a jobbra nyíló sávokba, hanem maradjunk a bal oldali két sáv egyikében.

Szerbia végén átadtak több új autópálya szakaszt, de még nem teljes az autópálya kiépítése. Az autópályaépítés nem szűnt meg, így több terelés is lehetséges. Ezek viszonylag jól ki vannak táblázva.Reméljük hamarosan a teljes szakasz elkészültéről is beszámolhatunk.

Örömteli hír, hogy Macedóniában is épül az autópálya, bár ott még átadott szakaszokról nem kaptunk információt.

Saját leírás Theszalonikitől:
Thesszalonikit érdemes a körgyűrűn elkerülni és utunkat az új autópályán folytatni. Ehhez a zöld jelekkel jelzett helyeken kell figyelni. (A képekre kattintva megjelennek nagyban!)

A továbbiakban a műholdképeken a kék vonal jelöli az odavezető utat, a piros a hazavezető útvonal ! A fényképeken a kereszteződések képe látható. Először messzebbről, majd közelebbről.

• A határ utáni első letérő a határtól kb. 49 km-re van, ekkor hajtunk le az E75-ös útról. Itt jobbra letérünk az autópályáról és megtesszük a kört, a táblán Theszaloniki van kiírva. A lehajtó közvetlenül a felüljáró után kezdődik.

• A letérés után megyünk tovább kb. 12,5 km-t és ekkor balra fogunk letérni egy lámpás kereszteződésnél. Van kanyarodósáv is.

• Ezután a letérő után már az E90-es autópályán leszünk. Van még egy kisebb irányváltoztatás a felhajtás után kb. 7,9 km-re. Most már Kavala az útirány. Először az út három sávos, majd a lehajtó előtt négysávos lesz. Nekünk a jobb oldali két sáv a jó (a másik kettőn Halkidiki felé tudunk eljutni). A lehajtás után figyeljünk, hogy maradjunk a sávunkban, mert jobbról kialakul még egy sáv, ami Thesszaloniki központjába visz. Ha mindent jól csináltunk, akkor hamarosan behajtunk egy rövid alagútba. Majd az alagút után már a célegyenesben vagyunk. Erről az útról már csak Keramoti felé kell letérnünk.

• Thesszaloniki után az autópályán 2013-tól kétszer kell fizetni 2,4 Eurót.
  •  Thesszalonikitől kb. 168 km megtétele után kell az autópályáról lehajtani, Keramoti komp, illetve Megas Alexandros repülőtér van kitáblázva. Nekünk természetesen az előbbi kell.

• A lehajtó után pár száz méterre jobbra kell tartani. Majd a jobbkanyar után kb. 1 km-re lévő lámpás kereszteződésnél balra kell fordulni. Ha a lámpáknál egyenesen tovább megyünk, akkor 200 m múlva van egy BP benzinkút, ahol lehet még az olcsóbb szárazföldi üzemanyagból tankolni, és a bankkártyát is elfogadják.

•  Azután már az útról nem kell letérni, illetve van még egy kereszteződés, de ott az út a jó irányba vezet (hazafelé kell ott figyelni). Keramotiba beérve az útvonal a műholdképen látható. Szinte el sem lehet tévedni, mert az út "fel van gumizva", feketébb a forgalom miatt. A komphoz bejutni a jelzett úton lehet. Gondolom a sorbanállás miatt van így kitalálva, de eddig ilyet még nem tapasztaltam.

Átkelési lehetőségek a szigetre:

Három helyről indul komp a szigetre. Nea Peramo-ból és Kavala-ból Prenos-ba, és Keramoti-ból  Limenas-ba. Theszalonikitől Keramoti van a legtávolabb autóval, de onnét jár legsűrűbben, onnét a legolcsóbb és a legrövidebb is a menetideje, kb. 35 perc. Ezért célszerű a Keramotiból közlekedõ kompjáratokat igénybe venni, azok a nyári idõszakban 6.00-22.30-ig 30-45 percenként közlekednek. A sziget és a szárazföld közötti hajós közlekedésért mindig fizetni kell. Bérlet nem létezik. Július-augusztus havában készüljenek fel a vendégek, hogy a tervezett hajóra nem mindig jutnak fel. Elõfordulhat, hogy csak a következõ járatra férnek fel. Vegyék figyelembe ezt a körülményt fõleg a szigetet rövid idõre elhagyandó kirándulásaik esetén.

Keramoti - Limenas komp árak:
Felnőtt: 3 Euró
Gyermek: 1,5 Euró
Gépjármű: 16 Euró (4,25 m-ig)
Gépjármű: 20 Euró (4,25 m-tõl)

Forrás: www.anethferries.gr

Komp menetrend

Főszezonban a következõ menetrend érvényes: Keramoti - Limenas és vissza. 6.00-tól 22.00-ig 30-45 percenként.
Azt, hogy ki melyik hajótársasággal szeretne utazni, nehéz kiszámolni, mert a kompoknál már szezonkezdetnél elõfordultak torlódások. Ami azt jelentheti, hogy csak a következő hajóra férnek fel. Érdemes beállni a sorba, hogy minél hamarabb felkerüljenek az első járatra.
Tehát nem ajánlatos az olcsóbb társaság hajójára vadászni - piros színû hajóknál 2-3 Euróval olcsóbb az autó.

Hasznos dolgok:
A Görögországba egyénileg utazók csak bibliaként emlegetik:  Szekeres István - Stevie: Szerbián, Macedónián át Görögországba

A legtöbbször feltett kérdések összefoglalója

A hivatalos szerb autópálya díjak itt találhatók.

A hivatalos macedon autópálya díjak itt találhatók.

Sok hasznos infó összegyűjtve egy oldalra - dobaki2 munkája

2012-es "inváziós" naptár

Hol lehet LPG-t (gázt) tankolni?

Hol találhatok tranzitszállást?

Görög autópályadíj kalkulátor

Hozzászólások

0 #1 steewe55 - utazásbalazsh 2010-08-11 02:00
Kedves steewe55! Kérlek tedd fel a konkrét kérdésedet! Mire gondolsz?De lehet, hogy a FÓRUM-ban is kitárgyalhatnánk!
0 #2 utazássteewe55 2010-08-11 02:00
szeretnék bővebb információt!
-1 #3 :Dcserrobi 2011-03-23 01:00
Szép munka!!!Grat!
0 #4 reHutóczki 2011-07-21 02:00
Először is én jártam úgy, mikor juniusban jöttem hazafelé Macedoniába éjjel az autópályán megálltott hogy gyorsan mentem először kért 50 eurot utána már csak 20 lett belőle.Természetesen nem volt gyors hajtás.Én csupán figyelmeztetni akartam a többieket és csupán jóindulatból tettem. Továbbiakban nem kívánok a témával foglalkozni./Nem szabad a dolgokat túlfényezni./
0 #5 Vannak szegény országokpamag 2011-07-21 02:00
... és vannak szegény lakóik.Évekkel ezelőtt a szerb, a bolgár (na meg a román) rendőrök próbálták kihasználni azt a lehetőséget, hogy külföldi autóst látva egy kicsit saját zsebre dolgozzanak. Ott már rendet tett köztük az államuk.Mostanában a jelek szerint a macedón rendőrök-határőrök vélik úgy, hogy ha a határra vagy az autópályára vezénylik őket, megpróbálhatnak ügyeskedni, hátha összejön egy kis pluszpénz. És akkor hátha meg tudják venni a gyereknek az áhított drága biciklit... mondjuk... vagy a feleségüknek egy aranyláncot... :roll:Tudomásul kell venni, hogy ilyesmi sajnos előfordulhat. Békésen is el lehet intézni, ha adunk a szervnek egy kis baksist...De szerintem sem jellemző az említett büntetés Macedóniában, mert nagyon kevés ilyen panasz jelenik meg, inkább a határon szoktak trükközni vagy az autópályakapuknál.
0 #6 re: válaszbalazsh 2011-07-21 02:00
A nem tudom az az ÁLTALÁNOSÍTÁSRA vonatkozott. Én továbbra sem általánosítanék. A Te ismerősöd most lehet, hogy így járt, de nem jár így mindenki! Lehet, hogy 100-ből 1, vagy 1000-ből 1 magyar autós jár így. Azt sem tudjuk, hol mennyivel ment, lehet, hogy benézett egy táblát. Bár a bizonyíték elhallgatása gyanús. Lehet, hogy azt is csak Ő mondja, hogy nem ment gyorsan. Mennyivel ment? Hol? Mi van ott? Egy csomó kérdés. Az is lehet, hogy a dühtől még rosszabb színben tünteti fel az országot. De nem akarom vádolni semmivel, hisz nem voltam ott, mint ahogy Te sem.És tartom magam ahhoz, hogy Macedónia sem veszélyesebb ország, mint a többi. Továbbá NEM KELL ÁLTALÁNOSÍTANI és RÉMHÍREKET TERJESZTENI! Előfordul az ilyen, ugyan úgy, mint ahogy Magyarországon is öltek már meg embereket az M1 autópályán. Itthon is vannak álrendőrök, ..... Sajnos!!! :(
0 #7 válaszHutóczki 2011-07-21 02:00
Bizony én meg tudom, most jött haza az ismerősöm a nem létező gyorshajtás neki 45 euróba került.A benzinkuttal kapcsolatban én nem azt mondtam hogy mindegyik maffia,csak azt hogy itt tapasztaltam hogy öt kocsiból négyet át akart verni.
0 #8 Re: Figyelmeztetésbalazsh 2011-07-21 02:00
Hát nem tudom. :?: Én nem általánosítanék! Mi már 8* voltunk Görögországban, ebből 6* Macedónián keresztül. Minket soha nem ért semmiféle atrocitás. Nem mondom, hogy nincs, de nem is jellemző. Több fórumot is követek, vannak negatív tapasztalatok Macedóniáról és Szerbiáról, de nem ez a jellemző. A benzinkutakhoz meg csak annyit, nem veszélyesebbek, mint itthon Magyarországon. Ha hagyod magad, itthon is lazán átvágnak. Itt is, ott is figyelni kell!!! Ez a szakma sajnos ilyen.
0 #9 FigyelmeztetésHutóczki 2011-07-21 02:00
Kocsival utazók figyelmébe ajánlom a macedón rendőröket.Előszeretettel állítják meg a kocsikat gyorshajtás miatt /éjszaka autópályán/semmilyen bizonyítékot nem mutat.Csak azt mondja 50 euró de a végén már 20 euró is elég.Hazafelé az utolsó macedón benzinkútnál egy maffiatársaság működik mindegy hogy próbálsz fizetni mindenféleképpen át akar vágni,úgyhogy vigyázat Macedóniában.
0 #10 Re: Bulgáriabalazsh 2011-10-17 02:00
Kedves Gábor!Itt egy Bulgáriűn át haladó út le van írva: http://www.thasos.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=101:a-sziget-megkoezelitese-autoval&catid=47:a-sziget-megkoezelitese&Itemid=77Nem pont ugyan az, mint amit linkeltél, de gondolom a sok főút miatt arra is sokkal lassabb a haladás.
0 #11 Re2 : Bulgáriapamag 2011-10-17 02:00
Kedves Gábor!A "sziget megközelítése" címszó alatt van szó "egyéb" útvonalakról is.A fórumban az "Autóval Thassosra" és a "bolgár tranzit" topikokban is van szó Bulgárián át utazásról.Többen mentek már arra, sőt én pl. Macedónián át nem mentem még soha, csak Bulgárián át.Azt kell először is eldönteni, hogy aki vezet, mit szeret jobban : a biztonságos, egyenletes, de monoton autópályát - vagy a nem olyan gyors, de változatosabb haladást, meg-megállva. Bulgárián át több útmenti látnivalót be lehet iktatni, szállás is van olcsón.
0 #12 BulgáriaMackópajtás 2011-10-17 02:00
Valaki próbálta már ,hogy Macedónia helyett Bulgárián halad keresztül Thassos felé? Mert kiló méterben nagyjából ugyanannyi, csak nem tudom érdemesebb-e Bulgátiát választani. Konkrétan erre az útvonalra gondoltam: http://maps.google.com/maps?saddr=E-75%2FE75&daddr=42.8010582,22.4554907+to:Pier+Mie+Vampez%2F%CE%A0%CE%B9%CE%AD%CF%81+%CE%9C%CE%B9%CE%AD+%CE%92%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AD%CE%B6&hl=hu&ie=UTF8&ll=42.179688,22.763672&spn=5.917898,9.876709&sll=40.7899,24.726105&sspn=0.188971,0.308647&geocode=FVbDwAId-g8xAQ%3BFaIXjQIdwqRWASm_K75R6FlVRzEAxM0xEqAAEw%3BFV4sbgIdAgZ5AQ&vpsrc=6&mra=me&mrsp=1,0&sz=12&t=m&z=7&via=1
0 #13 2012-es tapasztalat a belgrádi körgyűrűvel kapcsolatbanbalazsh 2012-07-22 02:00
Ezt Ági küldte: " Nagyon nagy a tömeg. A buszosok is mondják, és az autók is. Kevés a sáv... Szombat vasárnap a vészes nap most a főszezonban. A régi úton pillanatok alatt átröppennek a rutinos visszatérők. Szezon elején jó volt a körgyűrű, de most kevés..."Én azt mondom, mindenki menjen a leírásban javasolt úton! Mi arra mentünk, semmi gond nem volt, pillanatok alatt átjutottunk a városon. Van egy kb. 2 km-es terelés, azon kívül csak a fizetőkapu előtt van útépítés. Ismerősök pénteken este indultak utánunk, ők is a városon keresztül, és álltak 5 km-t a bilétás kapu előtt. De találkoztak magyarokkal az OMV kúton, ők azt mondták, hogy 10 km-t álltak az elkerülőn. (Az elkerülő csomópontépítése miatt van az útépítés a kapu előtt.)Hazafelé jövet, ha a városon keresztül jöttök figyeljetek és ne a régi úton gyertek le az E90-ről. Még ott is kint van a Novi Sad tábla! Gyertek tovább, és a repülőtér utáni csomópontba kanyarodjatok le Novi Sad felé.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezni!